Logo- Omran naghsh dadra

پیش فروش موفق با واقعیت مجازی

بدون شک مهمترین نگرانی یک سازنده تامین منابع مالی لازم برای احداث پروژه است. به همین منظور تصمیم می‌گیرد یک یا چند واحد از پروژه را پیش فروش کند. در این مقاله به چگونگی داشتن یک پیش فروش موفق با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی پرداخته‌ایم.

اهمیت پیش فروش در ساخت پروژه‌های ساختمانی

معمولا مشکلی که همکاران ما در این مرحله مواجه می‌شوند این است که نمی‌توانند واحد مورد نظر را به قیمت واقعی بفروشند. و یا زمانی که نیاز است تا یک پیش فروش اتفاق بیافتد خیلی طولانی است. اگر منابع مالی در زمان مناسب تامین نشود، برنامه‌ریزی پروژه دچار مشکل می‌شود. هزینه‌های زیادی بابت توقف کارگاه به پروژه تحمیل می‌شود و در نهایت استرس زیادی به سازنده پروژه وارد خواهد شد.

گاهی اوقات هم نتیجه این می‌شود که سازنده به پیش فروش با قیمت پایین دست میزند. گاهی هم سودی را که باید از ساخت پروژه بدست می آورده را به خریدار تقدیم می‌کند.

پیش فروش مناسب با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی

آقای تونی رابینز می‌گویند: برای اینکه به اهدافتان برسید چیزهایی را که قابل دیدن نیست را قابل دیدن و ملموس کنید.

امروز تکنولوژی واقیعت مجازی یا Virtual Reality این امکان را به سازنده می‌دهد. که پروژه ساخته نشده را برای خریدار قابل دیدن و ملموس کند.

با این فناوری پروژه ابتدا با تمام جزئیات به صورت سه بعدی در کامپیوتر مدلسازی می‌شود و عینک واقعیت مجازی کاربر را داخل این مدل سه بعدی قرار می دهد. کاربر می‌تواند داخل پروژه قدم بزند و تمام جزئیات را به دقت بازدید کند و از کیفیت پروژه اطمینان حاصل کند.

تجربه ما نشان می‌دهد استفاده از این تکنولوژی می‌تواند حداقل 5 درصد قیمت پیش فروش را افزایش دهد. و این برای پروژه‌ای که بدون در نظر گرفتن اثر تورم 20 تا 25 درصد سود دارد، قطعا عدد قابل توجهی است.

حالا به نظر شما استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی در موضوع پیش فروش، چقدر در سودآوری سازنده مهمه؟ لطفا نظر خودتون را در کامنت‌ها برای ما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *